Anasayfa

Yeni eklenenler

spacer
Hibrit Ev inşaa ediyoruz

Medipol Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretmen ve Öğrencileri!

Sabah 06-11 ile akşam 17-21.00 arası çalışma. Gece 01-02 ye kadar tartışmalar,müzik...sabah gene 06... Herkes yorgun.Ancak yüksek moral herkesi ayakta tutuyor. Mimarlık öğrencileri İmecenin her alanında tüm acemilikleri ile çalışıyor. Okullarında hazırladıkları Çuval Ev projesini İmecede uyguluyorlar.12 temmuza kadar beraberiz.

*Hibrit Ev ; Duvarları çuval,Hımış,Taş,Kerpiç ve Ahşap malzemeden planladığımız için adına hibrit Ev dedik

16 aylık bebek (çocuk?) 'ten öğreniyoruz

Yunus 4.çocuğum.Burada,Dumanlıdağ'daki İmece Evinde doğdu.Doğduğu günün sabahından beri hep dışarıda. Şehirlere misafirliklere gittiğimizde çocuk mızmızlanıyor. Enn büyük,ennn lüks(!?)  evler onu rahat ettirmiyor. İllede dışarısını istiyor. Çünkü hayat,yaşam dört duvarın dışında.Duvarlar allanıp pullansada duvar;duvar! Dışarısı yapay çimlemede yapılsa insan eliyle oluşturulmuş peysajda olsa dışarısı; dışarısı! Ay var,Güneş var,taze hava var,esinti var. bizim aklımızla bilemediğimiz ancak hayvanların ve bebeklerin çok iyi bildikleri titreşimler, canlı ve cansızların iletişim ağları-networkleri (!) var.
Geçen kış oldukça soğuk olmasına rağmen Yunus 16 ayı ilaçsız geçirdi. Şimdi bakıyoruz , hepbirlikte değerlendiriyoruz 16.ayı geride bırakırken "Hijyenik,güvenli Fanusta" yaşamayan Yunus neler yapmış,yapıyor;
Anna sütünden başka biberon,emzik kullanmıyor.Mama, süt gibi ek gıdalar kabul etmiyor. Biz ne yersek ayrımsız hepsini yiyor. Ortamda yemekle ilgili birşey oldumu kediler ve köpekle beraber Yunusta hemen dikkat kesiliyor! Ne var,ne yiyoruz...biçiminde hemen hareketlenip biran önce yenecek şeyi "pençeleri" ile kavrayıp en kısa yoldan ağzına atma eğiliminde.
12.ayında ayağa kalkıp yürümeye başladıkça büyümeye dönük değişim hızlandı. Doğası gereği yalınayak korkusuzca dolaşıyor.Ayağı çok rahatsız olursa ayakkabısını giymeye çalışıyor. Yada bizden istiyor. İsteme biçimleri ve kelimeleride artık daha anlaşılır hale gelmeye başladı.
İki kelimeli cümleler kuruyor; "ötekini ver", "daha ver",... Müdahale,engel koymadıkça kendisini çok rahat ifade ediyor. İstediği şeye ulaşana kadar tarif ediyor.Kızmıyor.Bizde sabırsız davranmıyoruz;" ötekini ver"....olmadı hareketlenip,dağları aşıp hedefine ulaşıyor. Ve binlerce yıl önceki ataları gibi ağzına tıkıştırıyor :)
Sebzeler ve meyveler olmaya başlayınca yanına gidiyoruz.Baklayı dalından koparıp birlikte içini açıp taneyi koklayıp yarısını ısırıyorum.Diğer yarısını Yunusa uzatuyorum.Tereddütsüz ağzına götürüyor.Temkinli yada tadını kaydetmek için yavaşça ısırıp çiğniyor. Sonrasında diğer taneler avucumdan pençeleri ile kavrayıp hepsini ağzına atıyor.
Baklalar kartlaştıkça tanenin dış kabuğunu soyup öyle yiyor. Taze bakla sezonunu kapatırken Bakla bitkisini tanıdı.Bakalım seneye nasıl tepki verecek? Bezelye,Çilek,dut,kuzu kulağı,dere otu,maydanozada aynı tepkide bulundu. Kendi kendine koparıp yememesi gerektiği durumlarda yetişkinle konuşur gibi açıklamada bulunuyoruz. "Yunuscum domatesin yaprağı yenmez.Zehirlidir. Buna dokunmasak daha da iyi olur. Ama bak hemen yanındaki "Sirken" yenir. Bak yaprakları benziyor ama çok farklılar. ..bak. Kokusuda farklı."...gibi.
 Çevresindeki insanları ayırt edebiliyor. Kolaylıkla iletişim kuruyor. "Laubalice" yaklaşan,hemen kucaklayıp,mıncıklamak,havalara kaldırmak isteyenlere kızıyor. Biz tercüme ediyoruz; "dur hele bir tanışalım,senin titreşimlerini algılayım.Sonra istersek samimi oluruz".
18 aya iki ay kaldı.Çocuk gelişiminde kritik eşiklerdenmiş.4. çocukta değişimleri daha fazla algılıyorum. Hem kelime kullanma patlaması yaşanacak-mış hemde çiş kasları çişini kontrol edecek kadar gelişmiş olacakmış.  Yunus şimdiden bir sürü kelimeyi eksik dişleri ile kendi lisanı ile kullanıyor.Bakalım iki ay içinde daha ne kadar hızlı değişimler olacak.
Havalar ısındıkça gündüzleri bez kullanmıyoruz. Çişi geldiğinde olduğu yere    çömelip yapıyor. Havuzdayken  dışarı çıkmak isityor ve dışarıda çömelip çişini yaptıktan sonra tekrar havuza giriyor.
Bebeklikten çocukluğa geçişte hayıflandığım tek şey şehirde yaşarken  ilk çocuklarım Barış ve Ekinde ne çok ayrıntıyı ıskalamışım. Güya ilgili bir babaydım...Sanırım dibimizdeki gelişmeleri dahi ıskalamamıza neden olan şehir hayatının hızlı temposu ve gençliğin getirdiği "algı darlığı" diye düşünüyorum.
Yunus öğle uykusundan uyandı.Şimdi müsadenizle siestamızın tadını çıkarıp yunusla biraz suda oynayalım :)
ismail yenigün (baba)
26.06.2017 İmece Evi,Dumanlıdağ,İzmir

Erimeden Evrilmeye
Osteoporozun İmeceye ettikleri :)
Geçen hafta sol kalçamda bir tutulma ve ağrı oluştu. Hemen sıcak uygulaması,masaj filan...ı-ıh...dinlenme,papatya çayı filan biraz rahatladım. Ertesi gün daha hafif işler desemde "yooo,olmaz" diyen bir beden uyarısı.Ağrı devam ediyor. Çare yok bir bilene gidelim diyerek önce bölgedeki kırık-çıkıkçıları ziyaret ettim. Çocukluğumda da sık sık oram buram çıkar,burkulurdu kırık-çıkıkçılar sihirli parmakları ile hemen iyileştirir,hoplamaya zıplama devam ederdim. Ancak bu sefer öyle olmadı. Birşeyler yaptılar ama çare olmadı. Neyse deyip Menemendeki hekim arkadaşlara gittik. Muayene,tomografi,yetmedi MR...ve ilk uyarı geldi; Ağır iş artık yok!!! Omurgamda ağır işten kaynaklanan kemik erimesi başlamış (osteoporoz).
Şimdiki ağrım bel fıtığı başlangıcı.Ama bu bende 30 yıldır var.Baş etmesini biliyorum. Ama kemik erimesinin tedavisi ve geriye dönük iyileştirilmesi yok diyor hekim arkadaşlar.
11 yıllık İmece Evi yaşantısında bedeni zorlamak yaşamın parçası. Odun taşımak,taş taşımak.Gübre,toprak,hasat kolileri,çuvalları,değirmenden un, bebek,çocuk,yorulan arkadaşı taşımak büyük aile yaşantısının olağan halleri.
Dünden beri Reyhanla düşünüyoruz.Ben ağır işlerden çekilirsem ne olacak? Hadi bu senenin inşaatlarını gelecek üniversite ve lise öğrenci grupları ile bitirdik,ya seneye? bahçeler,mevcut yapıların tamiri,büyük atölye yapımı ne olacak? Belkide en önemlisi çalışmalara katılan gönüllü insanlara eşlik etmeden olmazki!
İlk akla gelen hızı azaltmak,vitesi küçültmek. Daha küçük bahçe yapmak.Traktör gibi bedeni rahatlatacak araçlar temin etmek. Taze sebze,meyve haricinde Zeytinciğe daha fazla zaman ayırmak.Mevcut ağaç sayımızı çoğaltmak.Kontrollü biçimde Kazdağında yaptığımız gibi alternatif konaklamaya izin vererek sistemden büyük oranda bağımsız ekonomimizi sürdürelim diyoruz.
İlk uygulama olarak  kış ekimlerini yapmayalım dedik.Zeytin hasadından sonra uzun bir gezi planı yapalım. Uğranacak çok dost yeri,merak ettiğimiz çok antik mekan ve ulaşılmayı, derlenmeyi bekleyen pek çok kadim bilgiyi toplayalım diyoruz.
Bu arada da şimdi olduğu gibi daha çok yazı yazmaya olanak olacak :h
Uzun yıllardır İmeceyi takip eden, yurt bilen hatta eşyasını özellikle bırakıp geri geleceğini anlatmaya çalışan tüm dostlara bu gelişmeleri bildirelim dedik.
İmece kabuk değiştiriyor.Yeni bir yapıya evrilecek.Sağlık kısıtlaması nedeniyle bu adımı atıyoruz. Dayanışma,bilginin,deneyimin paylaşılması ekseninden sapmadan inadına "barış,demokrasi,ekoloji" diyerek "Başka bir dünyanın mümkün olduğunu" bizzat yaşayarak yola hep birlikte devam.
İmeceden selam ve sevgilerimizle
İsmail Yenigün
22.Haziran.2017
Not;
1 Temmuza kadar zamanı uygun olan arkadaşları yardıma bekliyoruz. 1 Temmuzda Mimarlık fakültesi öğrencileri gelecek.1 Agustos' ta da Liseliler. Onların kalacağı yerler,WC-DUŞ henüz bitmedi!!!
Elinizde veya çevrenizde atıl duran bir "Traktör" varsa geçicide olsa kullanımına talibiz!
Bizim kaçacak yerimiz yok ancak insanlar ağır  iş koşullarından kaçıyorlar.Traktör bizi rahatlatacak!

İmece Evi 2017 Etkinlik Takvimi
1-13 Ağustos
Hımış Ev 5.Kamp; Çevre düzenlemesi,depolar,son işler
14-27 Ağustos
Gıda İşleme; Vegan Pastırma,Tarhana,vs...
1-14 Eylül
Bayram Haftası-Gıda İşleme; Konserveler,Kurutmalar,...
17-30 Eylül
Gıda işleme; Üzüm suyu,Pekmez
27-29 Ekim
Zeytin Hasadı
Her zaman olduğu gibi ücretsiz olan etkinliklere katılmak için yapılması gereken; internet sitemizin "ziyaret" sayfasını okuyup alttaki formun doldurularak e-posta ile iletilmesi.
www.imeceevi.org
Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır

Hımış Ev Yapıyoruz-Kamp 1

Geleneksel Yapı Tekniklerinden olan Hımış Evi inşaaediyoruz. Bugüne kadar Taş,Saman,Kerpiç,Odun,Cam,Ahşap Evleri yaptıktan sonra şimdi de Hımış Ev yapıyoruz.
1.Kampta Temel,İskeleti yapıyor,Teras biçiminde 2-3 katlı olacak evimizin istinat duvarlarınıda bu kampta yapmayı planlıyoruz.
Ücretsiz olan bu etkinliğe katılmak için yapmanız gereken internet sitemizin "ziyaret" sayfasını okuyup formu doldurmanız yeterli.

www.imeceevi.org

Doğal Sebze (Domates,Biber,Patlıcan) Fide Paketi;
Bu sezon biraz fidemiz artacak gibi. Eksik kalan ihtiyaçlarımız için karışık demet halinde satalım dedik. Bir demetin içerisinde  pembe domates,kırmızı domates, Patlıcan çeşitleri ve Biber çeşitleri  var. İhtiyacı olup talep edenler bize ön kayıt yaptırdıktan sonra bir demet için çiftliğin  banka hesabına 50 tl yatırmalarını bekliyecez. Fideler sınırlı sayıda olduğu için ilk başvuranlara gönderebileceğiz.
30-50 arası fideden oluşan her demete ilave olarak mayıs Papatyasını taze olarak biçip göndereceğiz. Gölgede kurutup çay haline getirmek sizden.